Geoblog.pl    taipan    Podróże    Tajlandia 2012    KHAO SOK - JEZIORO

KHAO SOK - JEZIORO

Tajlandia, Khao Sok

KHAO SOK - JEZIORO
Najwieksza atrakcja parku Khao Sok jest 60 km dlugosci gorskie jezioro. Przykre, jest to, ze, jak to w Azji, trudno zwiedzic taka atrakcje samowtor. Majac w pamieci nasze doswiadczenia z wietnamska turystyka zorganizowana, raczej niechetnie, z braku alternatywy, wykupilismy wiec dwudnowa wycieczke na jezioro (plywanie lodzia,wegetarianskie safari, godzinny trekking po dzungli i inne atrakcje...).
Wycieczka okazala sie jednak nadspodziewanie udana. Jezioro super. Olbrzymie i otoczone gorami, ma ponad 100 wysepek. Wyglada troche jak Ha Long Bay. Chyba najpiekniejsze jezioro, w jakim udalo mi sie uczestniczyc. Woda niebieska, czysta i bardzo, bardzo ciepla (zdanie Termosa).
Przez dwa dni kapalismy sie w dosc cieplym jeziorze (zdanie Dzordza), zrobilismy trekking przez dzungle, przeszlismy przez jaskinie, plywalismy na kajakach. Poza tym nocne i ranne safari na lodzi i ogladanie zwierzatek (glownie malpy, ptaki i jaszczurki), nocleg w plywajacych bambusowych domkach o standardzie raczej dla niewymagajacych. O lesie deszczowym dowiedzielismy sie mnostwo od naszego przewodnika, np. jak uzyskac wode do picia z bambusow albo na ktorych lianach mozna sie hustac, ktora to wiedza niewapliwie zostanie wykorzystana po powrocie do kraju. Jaskinia tez dosyc ekscytujaca, z podziemna rzeka, miejscami tak gleboka, ze trzeba bylo plywac. Przyrodniczo super, zadnych nieprzyjemnych przygod nie bylo, nawet pijawki omijaly nas szerokim lukiem.
Wlasciwie, to polecamy zorganizowane wycieczki :-)

ojce
ojce - 2012-11-20 20:07
Wasza opinia nie jest odosobniona. Z podobnymi spotkałam sie na różnych blogach o Tajlandii.

Siostra Magdalena
Siostra Magdalena - 2012-11-24 16:15
Zapomniałam o tym wcześniej, ale spróbuj ciociu popytać czy tam przypadkiem nie sprzedają ziela Babci (czyt. Babczi). Może to być samo ziele albo jakiś specyfik z nim na bielactwo, wiem że można go kupić w Indiach, nie wiem czy w Tajlandii, ale zapytać nie zaszkodzi... Może jak będzie okazja to popytaj czy może tam mają jakieś inne zioła, którymi to leczą. Wiem, że w tamtym regionie próbują ciągle to leczyć ziołami. Byłabym dozgonnie wdzięczna :-) oczywiście oddam kaskę.