Geoblog.pl    taipan    Podróże    Wietnam+Kambodża 2009    Tam Coc - Halong Bay na polach ryzowych

Tam Coc - Halong Bay na polach ryzowych

Wietnam
Wietnam, Ninh Bình

Tam Coc nazywaja podobno Halong Bay na ladzie. Na nas zrobilo nawet wieksze wrazenie, moze dlatego, ze nie lalo, jak przez ostatnie 3 dni :) Z wygody i braku czasu (wieczorem jedziemy z Ninh Binh autobusem do Hue) zabralismy sie z wycieczka zorganizowana. Na pewno drozej niz samemu (17$ na lebka), ale zalezalo nam dzisiaj na czasie. Przebieglismy przez dwie wczesnosredniowieczne pagody w chinskim stylu i spedzilismy z godzine na splywie rzeka, meandrujaca w dolinie wsrod pol ryzowych otoczonych zielonymi czopami gor. Super, super :) to ladniejsze od przelomu Dunajca, po drodze przeplywa sie przez trzy (raczej krotkie) jaskinie. Tak sobie wyobrazamy splyw Li River w Yunnanie. Dzisiaj niedziela, wiec plynelismy wsrod tlumow wietnamskich turystow, na szczescie wiekszosc przewodnikow nie uzywala megafonow :) Taka ciekawostka. Lodki sa 4 osobowe + wioslarz z tylu Wietnamczycy i plywaja we czworke, a biali po dwie osoby... bo sa za ciezcy :)) (chociaż mam wrażenie, że wysokosc napiwkow tez gra swoja role - biali zostawiaja wieksze, a powinno być sprawiedliwie, wszystkim po równo).
Czesc wioslarzy ma ciekawa technike - wiosluja nogami, troche jak na rowerze.

Z ta wygoda w podrozy nieco przesadzilismy. Do Sajgonu kupilismy bilety open na autobus turystyczny. Autobusy zatrzymuja sie w kilku najbardziej turystycznych miejscowosciach, cala trasa podzielona jest na odcinki, wiec po przyjezdzie do nowego miasta, trzeba isc do biura i zabukowac termin kolejnego etapu.
Brzmi pieknie. Kupilismy bilety na autobus sypialny, niestety lalka w biurze w Hanoi nie dogadala sie z nami i zaplanowala nam trase bez przystanku w Mui Ne Beach, na czym nam zalezalo. Powiedziala, ze bilet mozemy zmienic przy wyjezdzie z Ninh Binh. Bylo rano i spieszno, wiec uwierzylismy. W Ninh Binh okazalo sie, ze mozemy zmienic, owszem, ale na autobus z miejscami siedzacymi (prawdopodobnie dlatego, ze oba sa w podobnej cenie). Przewoznik, co prawda oferuje przejazdy na interesujacej nas trasie w autobusach sypialnych, ale nie dalo sie zalatwic zmiany trasy nawet za doplata, bo nie.
Efekt jest taki, ze mamy w planie 3 nocki z podkurczonymi nogami w cenie biletu na autobus sypialny.
Proste?
W tym kraju naprawde wszystko, doslownie wszystko trzeba uzgodnic wczesniej, a i tak nie sposob przewidziec, co sie stanie. Za kazdym razem, gdy brakuje nam czasu, bo sie spieszymy, robia nas w konia. No tak... mam nadzieje, ze w Polsce juz cieplo? :)