Geoblog.pl    taipan    Podróże    Birma i Filipiny 2011    Puerto Princesa

Filipiny
Filipiny, Puerto Princesa
Przejechano 19026 km

Po prostu kocham podrozowac jeepneyami. To specyficzny filipinski wynalazek, osobowa polciezarowka postawiona na bazie jeepa. Jeepneye sa szalenie kolorowe, zarowno z zewnatrz, jak i od wewnatrz, turkusowe tapicerki, meksykanska czerwiec burt i plomienne wzory. Kazdy ma imie obiecujace niezwykla podroz: Lion King, Jesus Christ, San Jose, Neutralizer. Klimatyzacje w czasie jazdy zapenia brak szyb w oknach. W razie deszczu wzdluz burt opuszcza sie grube brezentowe zaslony, ktore zamieniaja pojazd w niewielka komore gazowa. Mimo, ze filipinos brakuje nieco finezji birmanczykow, w kabinie tlok jest zazwyczaj niezly, lepiej wiec wyjsc na dach i wygodnie umoscic sie wsrod bagazy. Jest fajnie i widokowo, zwlaszcza w gorach.
Tak powinny wygladac wszystkie podroze w Azji 

Wlasnie przyjechalismy do Puerto Princesa, skad jutro promami ruszamy dalej przez Cuyo i Iloilo do Cebu. Termos smiga po miescie szukajac noclegu, a ja siedze na targu pilnujac bagazy i na szybko uzupelniam bloga. O miescie nic dobrego powiedziec sie nie da. Typowe brzydkie azjatyckie miasteczko, ale maja tu targ i nie ma problemow z pradem i netem, wiec dzisiaj / jutro postaramy sie zaktualizowac nasze ostatnie 10 dni na Palawanie.

Salut.

[EDIT]
Na miejscu w biurze okzalo sie, ze kompania Montenegro zmienila rozklad jazdy i plywa jedynie raz w tygodniu. Najblizszy prom mamy w niedziele, wiec jedziemy do Sabang wytracic jakos te trzy dni. Kurde.